De weblog van:

Mijn foto
Leiden, Netherlands
Kunstschilder, graficus, beeldhouwer, bassist

zaterdag, januari 19, 2008

Watching the Bird.


De software die ik normaal gebruik voor dit doel werkt weer niet onder XP. Ik kom erachter de avond voordat ik een afgemonteerde DVD-schijf moet afleveren bij de expositie in Leiderdorp. Op de valreep ga ik op zoek naar iets vergelijkbaars. Er is van alles. Veel werkt ook goed, maar de kunst is om het op tijd te leren beheersen. Uiteindelijk vind ik een programmaatje dat niets anders doet dan losse GIF-afbeeldingen achter elkaar zetten tot een werkbaar filmpje. Het werkt dus hetzelfde als de oude methode. Camera vastzetten op een statief. Beeld voor beeld fotograferen (klei, tekeningen) en dan achter elkaar zetten. Het blijft de beste methode.

Tto diep in de nacht werk ik aan een compilatie van verschillende animatie-technieken.

Als ik die ochtend me naar het rijnland ziekenhuis begeef, blijkt: een of andere lamlul heeft het TV-tje uit het vogelhuisje gejat. Wie doet zoiets?